OMG

Om jag berättar för er om min dag så vill jag att ni kommenterar och uppmuntrar mig lite..
Okey ?
Så här har min dag varit.
Jag vaknade tidigt, pigg och glad. Idag skulle jag träffa Reneès baby för första gången.
Klädde på mig och Chantell.
Sätter oss i bilen och ska köra till öppna förskolan då jag märker att bilen är DÖD.
Jaha då är det bara att halv springa genom halva stan för att inte bli sen.
När jag nästan är framme så tycker jag att Chantell ser lite konstig ut.
Och helt plötsligt spyr hon rätt ut över hela vagnen. Hur mycket som helst.
Jag tänkte väll att hon kanske har fått för mycket mat så jag bara torka bort det och gick in till alla andra barn och vuxna.
När Chantell hade spytt ner hela mig och hennes tredje klä byte så började jag packa ner allt för allt gå hem.
(kan ju till lägga att dom andra mammorna inte va så glad på mig när dom gav mig tar-du-med-dig-ett-sjukt-barn-hit-? Mördar blicken)
När jag inser att Chantell spydde ner sin sista boddy så blev jag tvungen att ringa Anton för att fixa bil.
Anton kommer på störtten och kör hem oss medan Chantell spyr i baksäte..
Väl hemma så ser Chantell så trött och vissen ut, jag tycker så synd om henne och allt känns så hopplös.
Efter att ha tvingat i henne massa vatten så somnade hon.
Men jag fick ju självklart inte lämna hennes sida för då vakna hon och va så ledsen.
Jag fick sitta snällt bredvid och smeka henne över magen och håret så att hon somna om.
Kl 16 vaknade hon pigg som bara den.
Hon fick mat och mera vatten.
kl 19 mera Mat och vatten.
Va är hon frisk?
kl 19.15 Chantell sitter i mitt knä och leker nöjd. Jag märker att hon bajsar och tänker att hon ska få göra färdigt.
Men gud va varmt det blev.. FAAAAAAN hon har bajsat genom allt.
Nu ligger det en bajshög på mitt knä och i soffan.
Det va bara att springa till badet och bada av henne och MIG SJÄLV.
Jag vill lova att när jag kom in i badet och tvättar av mig så börja jag nästan att gråta när jag ser att jag har intorkad spya mellan brösten.
När Anton är på väg hem ringer han mig för att fråga om jag vill ha Pizza?
JAAAAAAAAAAA tänkte jag äntligen Frulle..
15 min senare är han hemma och jag får min mat.
Men inte fan va det  lyckat de heller. Tydligen har jag fått en gammal sunkig pizza som har stått så länge så att pizza kartongen är blöt av allt olja och det såg nästan ut som att dom hade värmt upp den igen.
Nu sitter jag hungrig.
Ska man göra nudlar eller kommer köket att brinna ner då?
HUR VAR ERAN DAG ??

Älskade ängel .

Kommentarer
Postat av: Natthy

Stackars lilla!! Jag var i samma situationen några veckor sen med Devin! Första gången ..barnen aldrig haft spysjuka och inte jag heller! Jobbigt var det.. Eftersom jag fick också det!!

Hoppas att hon blir bättre snart..take care!!

2010-04-14 @ 22:23:31
URL: http://Natthysworld.blogspot.com
Postat av: Lina

Stackare! När jag läser om din dumma dag så känns hela min jobbvecka väldigt lätt och jag inser att jag inte ska klaga... Hoppas att lilla prinsessan kryar på sig och att du får en bättre dag imorgon!

Kram

2010-04-14 @ 22:57:51
URL: http://vildljus.blogg.se/
Postat av: micka

ja det kan jag tänka mig, men du får förhoppningsvis sova några timmar nu.

och sen hoppas vi att hon mår mycket bättre imorgon.

säkert fortfarande lite trött och hängig men utan spya och bajs!!!

2010-04-14 @ 23:52:22
URL: http://writalist.blogg.se/
Postat av: Renee

Usch å blä.. Leo va spysjuk för 2 veckor sen, så jag vet hur det är, inte alls kul! hoppas du å Anton slipper bli sjuka.kram kram

2010-04-15 @ 09:41:04
Postat av: Bim HD

Om tröstens ord finns - vet inte... Men, det ena är ju att det kanske dröjer ett tag till innan nästa dag är sådan... Kan ju knappast bli värre nästa dag när man vaknar, eller? hm... :)

Vet några som fick sova på Arlanda inatt - och sedan var flygen inställda till norr idag... kom dock till sist iväg till umeå - inte längre... tåg resten... Då är det kul att ha varit söderut, trötta och slitna efter ledighet, hahaha... och resten, dagar är kul ibland, eller inte??? Morgondagen är en annan dag - bättre än den förra... det man alltid hoppas när man går och stryper kudden :)

Må så grankott...

2010-04-15 @ 19:57:07
URL: http://sjoebacka.se/wordpress/
Postat av: Baloo

Men fyyy vilken dag...Usch!Har hon spytt så får hon inte träffa andra på 48 timmar efter att hon spydde sista gången..

2010-04-15 @ 20:04:07
Postat av: Bettan

Näääe, stackars stackars, hoppas både hon och du mår bättre, kram!

2010-04-19 @ 13:18:56
URL: http://varldensbastabettan.blogg.se/

Lämna en kommentar eller en hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0