Svar till Maria

Fick En kommentar på ARG.
Den är lång så ni kan läsa den själva..
Jo Maria. Jag förstogd nästan att jag skulle få kommentar som din.
Antar att du kommer ifrån Arvika. Då ska jag börja med att gratta dig till att du tycker att vi är stadsflicka.
Själv har jag bott i Gbg Sthlm Och Oslo. Arvika är inte en storstad enligt mig.
Men vad har det med saken att göra. Jag är lika mycket en by flicka som en stadsflicka.
Har sommarstuga i killing mark mitt ute i skogen.
Ja Jag vet var Djuren bor. Ehhh.  Att bli Idiot förklarad pallar inte jag.
Och jag är fullt medveten om min plats här i världen.
Om jag går i skogen med min Lilla George utan koppel så får jag skylla mig själv om han blir uppäten av vargen.
Jag är ju i skogen i Vargens hem. Vargens hem = VARGENS REGLER.
Men detta måste väll du veta att man har även rätt till att försvara sitt från rovdjur.
Med andra ord om jag va en jägare och ser att min hund blir attackerad av rovdjur så har jag rätt at skjuta utan att bli av med licens eller sitta i fängelse.
Lo djur Sveriges vilda kattdjur, Med Runt 1500 djur. Tycker du att det är många?
Det jag försöker att komma fram till är.
Varför ska människan bestämma?
Vi har gjort det i så många år, och vi har gjort våran planet sjuk.
Hon blöder och vi gör inte mycket för att hjälpe henne till att bli friskare.
Genom att ta utrota fler djur gör vi oss själva till okunniga dårar.
Jag tycker att du ska öppna dina ögon och tänk lite längre. Inte bara på dom som förlorar husdjur utan att vi förlorar våran planet.
Detta är bara så som jag tänker.

Kommentarer
Postat av: Haha

Killing mark, aha är de så de stavas.

Varför utrotat man vargen från Svergie under 1900 talets första hälft?????????? Utan anledning eller????????????? Sug på den du!!!!!!

2010-01-23 @ 06:30:01
Postat av: Pucko

Är du medveten om att det är människan som planterat ut många av de vargar och förfäder till de vargar som finns idag? Har vi börjat leka Gud kan vi lika gärna fortsätta! Alternativt rätta till felet genom att avrätta dem.

2010-01-23 @ 08:31:08
Postat av: Lisa

Men nu får du väl lugna dig lite... Vår PLANET blir väl varken SJUK eller att vi på något sätt skulle FÖRLORA den om vi lever utan vargar i Värmland?! Ja är varken för eller emot varg, däremot vill ja kunna gå ut i skogen och släppa lös min hund! Ja är ingen jägare, däremot ser ja inte som du skogen som VARGENS HEM utan som min rekreation, motion & självklarhet utan att komma hem med ett tomt koppel:( Fast du tar väl inte ens hand om din hund själv så du bryr dig väl inte så mycket kanske...

2010-01-23 @ 10:37:34
Postat av: Miriann

Håller med dej gumman!! <3

2010-01-23 @ 10:45:49
URL: http://waiora.blogg.se/
Postat av: line

håller med dig till 110%!! så bra skrivet! är så trött på alla skjutglada idioter!!

2010-01-23 @ 12:49:17
Postat av: Lina

Nu kommer jag och lägger mig i här också...



Att klaga på Lillys stavning är ju bara löjligt. Man förstår ju innebörden i texten ändå, och hon har faktiskt skrivit tidgare att hon har dyslexi. Har man inget vettigare för sig än att klaga på stavfel kan man lika gärna låta bli att kommentera tycker jag.



Och till tjejen som tror att man inte tar hand om sin hund för att den får flytta när man fått bebis verkar ju ha noll koll. Att George fått flytta visar ju bara på att Lilly vill att han ska ha det bra när en liten bebis har kommit och kräver mycket tid.



Ja, det var väl "bara" det jag skulle lägga mig i om.



Kram på er! :)

2010-01-23 @ 21:37:52
URL: http://vildljus.blogg.se/
Postat av: Renee

Jag tycker åxå att den med signaturen "haha" som kommenterar stavfel på en blogg verkligen visar att denne inte har ett skit att komma med egentligen!! Herregud va löjligt! Att du sen kan kolla din egen grammatik är en annan historia eller? Sen undrar jag bara hur mycket man visste på 1900 talets början?? om du med signaturen "haha" tyckte att man var så klok på den tiden, så föreslår jag att du lever som man gjorde då=) lycka till=)



Jag tror nog bara att de flesta som tycker om vargar egentligen bara vill ha en balans, varken utrota eller föröka.. att människan började plantera ut vargar är bara ett bevis på att de ångrade sina tidigare avrättningar och försökte ställa allt tillrätta..

Sen tycker jag att det är helt sjukt när det gäller sätter som de skjuter vargarna på.. de skjuter utan att ha nån som helst koll, skadeskjutna djur tycker jag inte någon borde vara positiv mot!!

2010-01-24 @ 09:39:15

Lämna en kommentar eller en hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0