Anton (Gästbloggar) 2

Att stå går sällan bra!
Chantell gör nya saker varje dag nu helt galet kul!
Som ni såg sa hon ju MAMMA !! Tänk att att litet ord kan betyda så mycket.
Känndes otroligt bra och Lilly blev som väntat helt galen hoppade upp i soffan och skrek säg det igen! säg mamma igen!! Hon gick och la sig med ett stort välförtjänt förkyllt leende ;)
Som om inte det va nog så försöker chantell ställa sig upp nu. Hon drar sig upp medans hon håller i det hon får tag i med sina små söta händer, och dom små runda grymt starka ben darrar som asplöv men upp ska hon. försöker säga till henne att det är oftast lättare att krypa först! ;)
Men hon är ju sin mors dotter (ENVIS) och ska absolut stå.  Men det är som att den lilla rumpan är för tung. Och det blir ju inte lättare när hon väl kommer upp så ska hon gunga som en  streetdansare. Hon blir väldigt arg på sig själv när hon inte kommer upp men hon ger sig aldrig. Fattar inte vart hon fått den kämpa glöden från! ?
Hon har även börjat digga musik. I morse satte jag på spotify i vanlig ordning. (underbart påhitt förövrigt) När hon får sitta på rumpan och höra någon låt hon gillar som tex :telefon med Lady Gaga, då diggar hon loss vill jag lova. Hon  tar en arm och vevar så mycket hon bara kan. Det ser super kul utt och man blir så otroligt glad. Men om det är en riktigt bra låt så gungar hon med hela kroppen oxå och ler sött. Själv står man och hejar på som om det gällde livet. Dansa , dansa , dansa " sjunger"  man som en euforisk pollak som hittat lite för mycket svamp. Tur ingen ser .... ;) Det är vad man kan vakna till så ni förstår att man inte har mycket att klaga på.
Hon kan dock va lite svårflörtad ibland( bra inför framtiden tänker jag som far)
Vi har kommit på att hon som många andra barn gillar den gamla tittut leken dock inte riktigt som vanligt helst ska man skrämma henne så mycket det går så hon typ skvätter till ordentligt och säga tittut riktigt högt. Plus att man ska hoppa til med henne, då går det fram vill jag lova. Hon bryter utt i det sötaste av skratt och man ser att hon vill bli skrämd igen..
Tack förresten ni som kommenterat och gett  feedbacken kul detta ju.  Kan förstå Lilly att hon gillar att skriva. blir nog ingen egen blogg men lite gästbloggare ska man nog kunna vara ibland.
Ska vara pappa ledig på halvtid så jag kommer jobba några dagar i veckan oxå det känns väldigt bar faktiskt. Få lite av allt. Måste passa på att ge lite reklam för mitt jobb oxå ju!
Se mer på http://www.halsokompaniet.se/ mycket  finnt gym måste jag få säga. speciellt med tanke på att vi bor i en väldigt liten stad!
Har varit förkyld som ett träsktroll (tro mig dom kan bli förkylda)så har inte jobbat på en vecka och inte tränat på två och ska nog vila en vecka till så på måndag ska jag komma igång man vill ju inte va en lönnfet pappa  beach 2010 ;)
Efter musik uppvisningen blev det  lite frukost och sen tänkte jag ta en lång promenad. Det blev en jääääävligt lång promenad (typ fyra timmar phu..... ) minns inte när jag gick så långt sist. Gör ont i benen nu  man ska passa sig för att gå så långt alltså ;o).
Med en så lång promenad förtjänar man att få lite deppåstopp, så det blev det hos farmor på hennes jobb.  Fika med min kusin Camilla på Nordells Semla till mig och gurka till den lilla.
Får avsluta dagen med lite tvätt och plock vilken hemmafru man är ;o)
Imorgon blir det jobb!
Tills nästa gång  vi hörs: Non est vivere sed valere vita est.
Hälsade på Farmor på jobbet=)
Att stå går sällan bra!
Chantell gör nya saker varje dag nu helt galet kul!
Som ni såg sa hon ju MAMMA !! Tänk att att litet ord kan betyda så mycket.
Känndes otroligt bra och Lilly blev som väntat helt galen hoppade upp i soffan och skrek säg det igen! säg mamma igen!! Hon gick och la sig med ett stort välförtjänt förkyllt leende ;)
Som om inte det va nog så försöker chantell ställa sig upp nu. Hon drar sig upp medans hon håller i det hon får tag i med sina små söta händer, och dom små runda grymt starka ben darrar som asplöv men upp ska hon. försöker säga till henne att det är oftast lättare att krypa först! ;)
Men hon är ju sin mors dotter (ENVIS) och ska absolut stå.  Men det är som att den lilla rumpan är för tung. Och det blir ju inte lättare när hon väl kommer upp så ska hon gunga som en  streetdansare. Hon blir väldigt arg på sig själv när hon inte kommer upp men hon ger sig aldrig. Fattar inte vart hon fått den kämpa glöden från! ?
Hon har även börjat digga musik. I morse satte jag på spotify i vanlig ordning. (underbart påhitt förövrigt) När hon får sitta på rumpan och höra någon låt hon gillar som tex :telefon med Lady Gaga, då diggar hon loss vill jag lova. Hon  tar en arm och vevar så mycket hon bara kan. Det ser super kul utt och man blir så otroligt glad. Men om det är en riktigt bra låt så gungar hon med hela kroppen oxå och ler sött. Själv står man och hejar på som om det gällde livet. Dansa , dansa , dansa " sjunger"  man som en euforisk pollak som hittat lite för mycket svamp. Tur ingen ser .... ;) Det är vad man kan vakna till så ni förstår att man inte har mycket att klaga på.
Hon kan dock va lite svårflörtad ibland( bra inför framtiden tänker jag som far)
Vi har kommit på att hon som många andra barn gillar den gamla tittut leken dock inte riktigt som vanligt helst ska man skrämma henne så mycket det går så hon typ skvätter till ordentligt och säga tittut riktigt högt. Plus att man ska hoppa til med henne, då går det fram vill jag lova. Hon bryter utt i det sötaste av skratt och man ser att hon vill bli skrämd igen..
Tack förresten ni som kommenterat och gett  feedbacken kul detta ju.  Kan förstå Lilly att hon gillar att skriva. blir nog ingen egen blogg men lite gästbloggare ska man nog kunna vara ibland.
Ska vara pappa ledig på halvtid så jag kommer jobba några dagar i veckan oxå det känns väldigt bar faktiskt. Få lite av allt. Måste passa på att ge lite reklam för mitt jobb oxå ju!
Se mer på http://www.halsokompaniet.se/ mycket  finnt gym måste jag få säga. speciellt med tanke på att vi bor i en väldigt liten stad!
Har varit förkyld som ett träsktroll (tro mig dom kan bli förkylda)så har inte jobbat på en vecka och inte tränat på två och ska nog vila en vecka till så på måndag ska jag komma igång man vill ju inte va en lönnfet pappa  beach 2010 ;)
Efter musik uppvisningen blev det  lite frukost och sen tänkte jag ta en lång promenad. Det blev en jääääävligt lång promenad (typ fyra timmar phu..... ) minns inte när jag gick så långt sist. Gör ont i benen nu  man ska passa sig för att gå så långt alltså ;o). Med en så lång promenad förtjänar man att få lite deppåstopp, så det blev det hos farmor på hennes jobb.  Fika med min kusin Camilla på Nordells Semla till mig och gurka till den lilla.
Får avsluta dagen med lite tvätt och plock vilken hemmafru man är ;o)
Imorgon blir det jobb!
Tills nästa gång  vi hörs: Non est vivere sed valere vita est.

Kommentarer
Postat av: Pillan

Som igår....TUMMEN UPP;-)

2010-03-02 @ 22:36:20
Postat av: Baloo

Gillar dina inlägg hittills Anton...Fortsätt så!! Vart i hela friden går man när man är ute i 4 timmar?? Runt runt?? =) Haha!

2010-03-03 @ 10:15:41
Postat av: Anton

Tack!! :o)

Man bestämmer sig för att gå till Ingestrand och efter halva vägen känner att det är så jävla långt. Men eftersom man har bestämt sig så är det bara att knata! Va massa snö överallt oxå så det blev endel omvägar.....Phu....

2010-03-03 @ 11:18:03

Lämna en kommentar eller en hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0