Vårat fel

Ibland gör man saker här i livet som man VET att det är fel.
men det går bara inte att hindra sig själv.
Vad jag syftar på just nu är att jag har börjat att inse våran största miss som förälder.
Chantell är 10 månader och hon sover hos oss.
Helst av allt mitt i mellan.
När Chantell var nyfödd så var vårat mål att hon skulle sova i ett eget rum när hon blev tre månader.
Hahahahahaha.
Ehhm ja eftersom Chantell ville äta var tredje timme så blev det ju inte så.
Sen blev hon sjuk och då tyckte vi synd om henne.
Det hände någonting hela tiden så fort vi skulle börja med att hon skulle sova själv.
Jag börjar tro att felet är oss själva.
Vi kanske inte är redo för att lilla sötnosen ska sova själv.
Och nu sitter vi här med problemet med VEM SKA NATTA HENNE?
(Alltid jag)
Ja det tar ju 30 min innan hon somnar, Sen måste man smyga ut så att hon inte vaknar.
Men problemet är ju inte bara jag. Anton tycker också att det är otroligt mysigt att ha henne bredvid sig.
Vad ska vi göra?
Så här sover hon som bäst.
Sötast

Kommentarer
Postat av: Baloo

Jag har inga egna barn men jag tycker ni ska ha som mål att hon ska sova i egen säng när hon blir ett år...Natta henne varannan natt...låt henne grina om hon börjar grina och ta inte upp henne till er utan visa vad det är som gäller...Kan tänka mig att det kommer bli jobbigt för er i början men ge inte upp =)

2010-05-06 @ 15:20:03
Postat av: Christina

Filippa somnade alltid i vårat knä så ja trodde dä skulle va jättesvårt å få henne å sova i sin säng. men när vi började å lägga henne där så funkade dä jättebra. Men så länge ja ammade så vaknade hon om nätterna å då fick hon sova kvar bredvid mej efter hon ammat. Men när ja slutade amma henne så slutade hon å vakna så nu sover hon hela nätter i sin säng.

Men ja gruvar mej lite för när hon ska börja sova i sitt eget rum men dä ä nog mer jag som kommer få problem än hon :)



Men ni kan ju inte hålla på så för alltid nånn gång måste ni prova. Men ni ska ju göra dä som funkar bäst för er. Prova er fram så hittar ni ett sätt som funkar för er.



Inte alltid Filippa vill sova när vi lägger ner henne så då plockar vi upp henne å gosar lite mä henne en stund så funkar dä bättre nästa gång vi lägger henne :)

2010-05-06 @ 16:11:51
Postat av: micka

ja det där är nog ett problem, min pojkväns lillasyster är nästan 2 och hon sover alltid med mamman.

men chantell är ju trotts allt bara 10 månader, så om ni vill ändra det så kan ni ju det :)

det handlar kasnke bara om att vara hård. i längden är det ju mycket bättre för henne.

2010-05-06 @ 19:15:39
URL: http://writalist.blogg.se/
Postat av: Anonym

Läs boken Sova hela natten med Anna Wahlgren. Hon har många bra knep. Delar av det hon gjorde fungerade på våran 2åring.

2010-05-07 @ 13:15:03

Lämna en kommentar eller en hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0