HELVETTE

Arg det är det minsta man kan säga att jag är.
Nu i efterhand har jag förstått att jag har koncentrerat mig på fel ämne.
Jag borde ha lagt all min energi på att få alla att RÖSTA på vad som helst men inte SD.
Jag känner mig rädd för första gången.
Rädd över framtiden.
Rädd över hur Sverige kommer att se ut dom närmaste 10, 15 till 20 åren.
Om SD får igenom sin politik i Sverige så ligger min familj risig till.

Sverigedemokraten Kent Ekeroth, 29, är snart en av Sveriges nya riksdagsledamöter.

Enligt honom kan en troende muslim inte vara svensk och han vill stoppa 90 procent av all invandring.

– Med morot och piska ska vi få muslimerna att lämna Sverige, säger han.


Han vill stoppa 90 procent av all invandring till Sverige. De invandrare som redan bor i landet, i synnerhet muslimer, ser han helst att de återvänder till sina ursprungsländer.


Fet text är klippt från aftonbladet.se

 

Vad händer med min mamma?

Ska hon få åka tillbaka till Iran för att hon är troende muslim?

Hon firar även den Kristna julen, följer Idol slavisk och äter semmla på Fettisdagen . Ska hon få sitta i en domstol där några idioter  fråga ut henne om allt möjligt för att se om hon är "Svensk" nog för att stanna i Sverige?

Eller ska hon skickas direkt till Iran utan att passera gå.?

 

Tänk om det SD inte är nöjda där?

Tänk om Jag måste lämna Sverige bara för att jag är från Iran fast än jag inte är troende muslim.

Vad händer Med Chantell?

Hon är ju 50% Iranier.

 

 

 

Håller till 100% med min söta syster  http://sile.blogg.se/index.html

Läs hennes senaste inlägg.

 

För första gången känner jag mig ovälkommen.


Kommentarer
Postat av: En fråga.

En fråga..om 90% av invandringen inte är flykting baserad. (alltså inte personer eller barn i nöd) och 10 % är det.. tycker du de siffrorna borde byta plats?

2010-09-21 @ 00:14:12
Postat av: Lilly

Va? Vad har din fråga någonting att göra med det jag skrev? Även fast du är tydlig med frågan så förstår jag inte varför du skrev den?

2010-09-21 @ 00:28:24
URL: http://timelillan.blogg.se/
Postat av: Renee

Tråkigt att Sd kom in i riksdagen, men jag tror absolut inte att ni behöver oroa er.. det gäller som sagt först och främst de som önskar komma in i Sverige.. Tur att de ändå inte har så mycket att säga till om ändå. Kram kram

2010-09-21 @ 09:32:54
Postat av: Lisa

Jag tycker det är skit att SD kommit in i vår riksdag och jag tror Sverige kommer att bli oroligare tyvärr, eftersom nu behöver inte "smygrasisterna" gömma sig längre utan kan hänvisa till SD och det e fan läskigt när jag upptäckte att flera i min omgivning är SD, jag fattar inte hur en sån främlingsfientlighet har kunnat slå rot i sverige, det e fan förjävligt! UT MED SD!

2010-09-21 @ 11:41:26
Postat av: Sara till en fråga...

du skrev: En fråga..om 90% av invandringen inte är flykting baserad. (alltså inte personer eller barn i nöd) och 10 % är det.. tycker du de siffrorna borde byta plats?



1. vart har du fått denna "information" eller är det bara en teoretisk fråga?



2. det verkar otroligt korkat om 90% av invandringen skulle vara "inte flyckting baserad" som du uttrycker dig. har aldrig hört det förr.

Inte fan är det någon som vill fly sitt land. vare sig för pengar eller nått annat. Men har man nu inte möjligheterna att skapa sig det liv man vill i hemlandet så är det väll fantastiskt att man kan göra det på andra ställen. Å du snälla, omformulera din fråga så den går att svara på. Och utveckla göra vem dom här 90% är tack.

2010-09-21 @ 19:04:43
URL: http://sile.blogg
Postat av: En fråga.

Mitt inlägg är menat att det är nog den frågan många av de som röstat på SD gjort.

Det har varit tabu att ens prata om nerskärning av invadring i Sverige. Om tex Göran Persson skulle gjort det för 10 år sem skulle vi kalla honom rasist idag.

Mina siffro kommer blandannat från Svenska dagblandet och migrationsverket.



Sverige får anses höra till de stora invandringsländerna i den västliga världen. Sverige konkurrerar med Frankrike om fjärde platsen efter Australien, Schweiz och Kanada.

Flyktinginvandringen har blivit en förtäckt arbetskraftsinvandring. Högst tio procent av alla som fått stanna har haft asylskäl och är således flyktingar. Människosmugglare har varit ledande i att missbruka flyktingkonventionen. Därför har man i Norge och Finland nästan upphört att bevilja asyl.

2010-09-21 @ 20:50:04
Postat av: sara

1. tillhör Australien västvärlden?

du menar alltså att invandrare kommer hit utan giltiga skäl och tar svenskarnas jobb? jag anser att det spelar ingen roll om du nyss kommit, är påväg hit eller född ilandet bara du är kompetent och klarar av ditt arbete.

Som jag tidigare nämnde, finns förutsättningarna till det liv man vill ha i hemlandet så tror jag ingen vill lämna sitt land. Men tyvärr, så får man i många delar av världen inte tro det man vill, inte arbeta med det man kan, inte röra sig fritt, tjäna pengar och uppfostra sina barn hur man vill och då kan det vara så att man söker sig utanför landets gränser te.x till Sverige. Invandring är något vi måste ta vara på bemöta på bästa möjliga sätt för att sen kunna ta del av dom här människornas kunskaper erfarenheter och ideer för att kunna utveckla Sverige till ett mer modernt framgångsrikt land.



och du, om vi nu te.x tar Finland, anledningen till att dom inte har lika mycket flyktingar som sverige är 1. Inte lika stor befolkning som sverige därför behöver dom enligt lag och konventioner inte ta in lika många. allt är ju %ellt.

2. Finland har en politik som säger att varenda 1 man väljer att ge uppehållstillstånd ska ut i arbetslivet med en gång. dom slussas ut i hela landet så att det inte ska utvecklas segregering som i Sverige. Man ska lära sig språket så snabbt som möjligt och då är en arbetsplats ganska självklart ställe.

Så där har du fel när du säger att finland stramat åt sin asylpolitik.

2010-09-22 @ 00:23:15
URL: http://sile.blogg.se/
Postat av: sara

jag sitter och tänker på din fråga fortfarande, känns dom du inte har underlag riktigt. om jag kan komma ihåg rätt så är det enda sammanhanget jag hört ungefär samma sak när Emil Ekeroth sverigedemokrat sa att han ville stoppa 90% av invandringen för att det var folk utan giltliga skäl.



och ett tillägg



Det strider mot Svensk författning "Lag (1994:1219) om den europeiska konventionen angående skydd för de mänskliga rättigheterna och de grundläggande friheterna" Var och en bör/måste protestera mot ett parti som vill plocka bort del efter del från de mänskliga rättigheterna

2010-09-22 @ 00:51:56
URL: http://sile.blogg.se/
Postat av: Till Sara

Det är därför jag skriver frågan, självklart låter det inte rimligt, med siffrorna är följande:

2007

Totalt invandrare 99 485

Asylssökande 36207



2008

Totalt invandrare 83 318

Asylsökande: 16%



2009

Totalt invandrare 102 449

Varav:

Asylsökande 8882

Kvotflyktingar 1936

Anhöriga 33637

m.m.

Siffror direkttagna ifrån Migrationsverket.



JAG anser själv att asylsökande har mycket större behov att komma bort ifrån krig, förföljelser etc, då har De ett mycket större behov att få tex ett jobb och börjat deras liv på nytt med bra förutsättningar. Att ta emot personer som vill komma till Sverige för att få det bättre anser inte jag är ett särskilt bra ansvarstagande om man inte kan ge det till dom. Och det kan vi inte idag.



Du tycker inte att Finland har en ganska klok invandringspolitik? Det tycker jag. Den är iofs ganska hård men den funkar. Och Jo den är åtstramad sedan 1990 talet.



Vart du fått att SD vill ta bort mänskliga rättigheter vet jag inte?

2010-09-22 @ 11:50:48
Postat av: sara

jag hänvisade till lagtexten för att poängtera att SD inte kommer ha möjlighet att få igenom sin invandringspolitik.



vi har som sagt alla möjligheter att ta emot lika många flyktingar och asylsökande som vi gör idag. det vi måste bli bättre på är att se till att fler folk utbildar sig inom området så att det finns fler som kan hjälpa dem. öppna speciella myndigheter där allt är samlat så att arbetet ska effektiviseras och själva "anpassnings" processen ska bli kortare. erbjuda fler timmar SFI, ge stöd i hemmen, på skolan och arbetsplatsen. det generar helt säkert i en annan slags energi än känslan av utanförskap. speciellt viktigt är det nu när sd trots allt har fått 5,7% av landets röster.



har du någon personlig anknytning till invandring? familj, vänner, genom utbildning etc?

2010-09-22 @ 12:56:48
URL: http://sile.blogg.se/
Postat av: Saba

Sara :-*

2010-09-22 @ 13:36:09
Postat av: sara

saba haha vad betyder :-*? jag är inte så modern

2010-09-22 @ 13:43:29
URL: http://sile.blogg.se/
Postat av: lilly

Sara det är en puss till dig. =)

2010-09-22 @ 13:49:04
URL: http://timelillan.blogg.se/
Postat av: Till Sara

Är precis det jag menar, här i Sverige "får" man inte prata om det för då är man automatiskt stämplad "rasist".

Vad som hänt nu är att Sverige tvingats börja prata om det, och det är väldigt bra tycker jag. Sverige har inte alls lyckats med sina olika program för invandrare, hur skall man tex kunna söka ett jobb om man inte kan svenska? hur kan man lära sig svenska om det inte finns någon svenskundervisning.

Jag har en utlänska anställda, och här i Arvika fick han vänta 6månader på nästa svensk kurs tex. Varför då placera invandrare på ställen där dom inte har någon möjlighet att anpassa sig?

2010-09-22 @ 14:24:17
Postat av: Christina

Förstår hur du tänker men du ska inte oroa dej så SD kommer ju inte att styra ensamma!!

2010-09-22 @ 15:19:27
Postat av: sara

Jag som själv inte är svensk har aldrig påstått att nån är rasist när dom pratat invandrings frågor med mig. Jag har tvärtom uppmanat till det för att det är viktigt med en dialog. MEN om man går och röstar på SD som är 100% rasistiska, dom har en bakgrund i ett NAZISTISKT part så tycker jag att man är rasist. självklart. titta på reklamfilmen SD valde att ha under valkampanjen, ren hets mot folkgrupp. diskriminering på högsta nivå. och politik på lägsta. Kom inte och säg annat till mig. Att ett parti uttalar sig med saker som " om det fortsätter med muslims invandring till sverige kommer det bli inbördeskrig" att det inte ska finnas mosker, synagogor och andra religösa tempel i sverige är väll ganska absurt eftersom vi har något som heter RELIGIONSFRIHET och det är SD emot.

varför tog inte du ditt ansvar om du nu tycker det är så viktigt att lära sig svenska? varför lärde du inte din anställda svenska eftersom det var en väntetid på 6mån? eller bekosta den som arbetsgivare?



Saba: boss boss på dig. tack för stödet! ;)

2010-09-22 @ 16:41:08
URL: http://sile.blogg.se/
Postat av: Till Sara

Sara, först o främst jag har inte påstått att SD inte är främlingsfientliga, att deras reklamfilm var ok (tror dom skapat den bara för att få mer reklam) och jag själv lade min röst på Moderaterna.



Att man automatiskt blir kallad rasist/ blir stämplad är redan bevist av bloggägaren.



Att svenskundervisningen här i Arvika inte är acceptabel skall jag då som arbetsgivare/skattebetalare bekosta själv? Inte undra på att man då inte kommer anställa invandrare isället för svenskar?



SFI undervisning skall sjävklart finnas att tillgå omedelbert för alla invandrare. Det är väl ganska sjävkalrt att kan man inte prata svenska blir det mycket svårare att kunna anpassa sig?



För övrigt så var frågan om Ni tyckte att de svenska invandringssiffrorna var ansvarstagande/acceptabel?



Innan du hinner göra ett inlägg till om SD och deras åtgärder emot mänskliga rättigheter så läs gärna deras valmanifest, det finns på deras sida. Det blir väldigt extremt desto mer du läser, men absolut inget om mänskliga rättigheter.

2010-09-22 @ 18:06:55
Postat av: sara

förrvisso sant det där med att det kan bidra att man undviker att anställa någon som inte är 100% på svenska, men personligen ser jag till personalens arbetsförmåga, vilja, och utvecklingsförmåga. jag jobbar själv i ett annat land och kunde kanske 2 ord när jag började, nu kan jag mycket mer och jag har anställda under mig som kan mycket mindre. vi hjälpts och gud vad man lär sig av varandra trots kommunikationsproblem.

jag tycker siffrorna är acceptabla absolut, ansvartagande? beror på hur man ser det.

jag kan tala om för dig att första gången jag läste partiprogram och valmanifest var för ca. 5år sen så tack för hänvisningen men jag har hittat dit på egen hand.



har du förståelse för oss som känner oss utpekade, diskriminerade,rädda och "nakna" pga sånhär politik?



2010-09-23 @ 22:27:32
URL: http://sile.blogg.se/
Postat av: Anna

Till den anonyma skrivaren:

Anser att du, som inte vågar stå för det du tycker i dina kommentarer, antingen kan sluta skriva här och gå någon annanstans med ditt ganska SD-tänkande. Eller så visar du att även du, för en gångs skull, har lite råg i ryggen och vågar stå för vem du är och det du tycker, och följaktligen skriver ditt namn i fortsättningen.

Annars...PISS OFF!

Och Sara, you go girl! Snacka om en kvinna som verkar ha koll på läget, och kan stå för sina åsikter. Härligt!

Och Lilly, kram på dej! : )

2010-09-24 @ 04:24:55
Postat av: Socialdemokraten

Bittra Anna, sjävklart står jag för vad jag tycker, precis som att jag anser att man med en gång blir "stämplad". (Vet inte om du missat de övre inläggen?)



Så länge man inte har några radikala åsikter och tycker att nazismen är en fin grej, så har vi all rätt att tycka och tänka här i Sverige.



Tydligen har vi börjat bli lite slappa på den fronten också, när man tillochmed hänger ut folk ifrån Sd´s register och tycker det är "rätt".



Jag har lagt fram i både siffer form och frågeställningar varför det antagligen röstats som det har, likaså i flera andra europeiska länder. Och jag gissar på att i nästa val kommer det bli ännu fler, så nej Anna jag har ganka så "koll" på läget. Du verkar dock inte ha så mycket att komma med.



Sara..



Jag förstår att många känner sig väldigt illa tillmods, men som jag påpekat tidigare så anser jag att man borde tagit de sådana diskussioner mycket tidigare.



Vad gäller anställning så inser man hur dyrt och omständig personal är när man väl driver verksamhet själv, då är det inte många som vill riskera ännu mer med att anställa någon som inte kan svenska hur moralistkt riktigt det än är.



Vi tycker olika om mycket, och det har vi rätt till, tror nog att vi diskuterat färdigt nu eller?

2010-09-25 @ 18:01:20
Postat av: sara

socialdemokraten? skrev du inte att du hade röstat på moderaterna? "och jag själv lade min röst på Moderaterna"



2010-09-25 @ 21:59:37
URL: http://sile.blogg.se/
Postat av: Till Sara

;) Ironi....

2010-09-26 @ 12:20:42
Postat av: sara

roligt



du fråga om vi diskuterat färdigt nu? då säger jag nej. tycker det är intressant att veta hur folk tycker å tänker. kanske är snacket med dig historia nu. Hoppas du tänker på vad som sagts, och fått lite förståelse. säger inte att du inte hade det förut, men du kanske fått mer. Om inte annat så visar ju SD själva ganska tydligt hur dom styr sin politik med OTROLIGT dumma handlingar och uttalanden titt som tätt.

aldrig kommer jag låta mina åsikter hamna i skymundan och aldrig kommer jag vara tyst.



OM du inte ändrar inställning till nästa val, välkommnar jag dig till MIN stad MALMÖ här kan du lära dig ett å annat.

bless

2010-09-26 @ 16:42:42
URL: http://sile.blogg.se/
Postat av: lilly

BRA SARA PUSS =)

2010-09-26 @ 16:50:05
URL: http://timelillan.blogg.se/
Postat av: Till Sara

Sara, jag kommer heller inte ändra inställning, jag tycker som jag gör och och känner inte att det är mycket som kan ändra på det.



SD har väldigt ont om folk, men tydligen värvar de partistöd som aldrig förr, jag gissar att vi kommer ha exakt samma politik som Danmark har om ca 10år med mycket mer "vettiga" och klokare människor.



Jag har förståelse för invandrare nyinvandrare och gamla att det inte känns särsklidt roligt men som tidigare, Man har inte kunnat fört en vettig invandringspolitik och ingen har vågat ta till ord. Därför är vi i det läget idag.



Jag kan säga att jag hoppas du har lite förståelse för de som röstat på dom? Om inte så kommer vi inte nånstans med den här diskussionen ändå..



Vem har sagt att dina åsikter skulle komma i skymundan? Inte mina heller! Vi har både rätt att yttra oss...



(jag tror att jag snarare skulle lägga min röst på SD om jag besökte Malmö? Med tanke på valsiffrorna)

2010-09-27 @ 17:47:30
Postat av: Saba

Sara vissa människor ser inte längre än näsan räcker, man kan inte ändra deras tankesätt hur gärna man än vill, tyvärr.

Jag blir imponerad av dig och det du har visat att du har kunskap om, mashallah mashallah :-D keep up the good work :-D och hoppas få träffa dig innan 2011 hehe :-*

2010-09-27 @ 22:03:12
Postat av: sara

fel igen, om du går efter valsiffrorna i malmö hade du röstat på socialdemokraterna. och sen har det visar sig att de områden i malmö där sd fått mkt röster är Bellevu, limhamn, v hamnen etc. det är överklassområden med stor majoritet svenskar. ( å zlatan :p)

Vad menar du med:



" jag gissar att vi kommer ha exakt samma politik som Danmark har om ca 10år med mycket mer "vettiga" och klokare människor." fattar nada!



Jag har inte förståelse för de som röstar på SD det kan jag säga dig, det finns andra partier som har kloka förlag på invandring utan att vara rasistiska! SD politik är inte aceptabelt i rikstdagen, eller i något som helst samhälle.



det är ingen som sagt att min åskit kommit i skymundan, jag ville bara tala om för dig och alla andra som läser detta att jag aldrig kommer låta det bli så.



svara nu på det där om sverige med dansk politik, det stör mig som fan.

hej sålänge



2010-09-29 @ 19:46:54
URL: http://sile.blogg.se/
Postat av: till en fråga... Hello!

YO! mr/mrs jag säger saker men svarar inte på frågor. inväntar på svar om ditt antagande.

2010-10-04 @ 20:37:48
URL: http://sile.blogg.se/

Lämna en kommentar eller en hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0