Lilly Svarar

Hej på er sötisar.
Här kommer frågorna och mina svar.
Fråga 1
Anonym om Frågestund..:
Vad har du för synpunkter när de gäller mobbning?

Svar
Jag har själv varit mobbad. När jag gick i lågstadiet och även i mellanstadiet och lite i högstadiet.
Men jag hade samtidigt alltid några nära vänner så jag var inte så utsatt.
Blev mest retad för att jag var så liten och smal.
Dom som var större tyckte att det var roligt att bära upp mig mot min vilja, kalla mig för myggan osv.
I högstadiet fanns det lite mer otäckare scenarier då jag kunde bli jagad hem efter skolan.
Vet inte riktigt vad jag ska säga om det förutom att jag tycker att det är så onödigt.
Finns något som vi alla borde ha lärt oss i en mycket tidigt ålder och det är empati.
Att trycka ner någon verbalt eller fysiskt är fel.
Dom som mobbar gör det säkert för att dom själva har eller blir det.
Ser man att någon blir mobbad så bör man rycka in och hjälpa den som blir mobbad.
Är någon utstött och du vet om det så ska man bryta trenden genom att vara den första som säger hej.
Ett leende.
Det kan räcka långt.
Fråga 2
Anonym om Frågestund..:
Vad drömde du om att bli när du var liten? Något som slogit in? Vad har du för drömmar nu?:-Dpusshej
Svar
Rolig fråga  =)
Jag ville så gärna bli veterinär när jag var liten. Men ganska snart förstod jag att det inte skulle gå eftersom jag gråter så fort jag ser naturprogram eller om ett djur lider på film.
Jag pallar inte att se djur plågas.
När jag började mellanstadiet/högstadiet började jag drömma om att bli designer.
Efter många år av försök att måla fint så förstod jag att jag saknade talang där med.
I gymnasiet började drömma om att bli egen företagare med egen klädesbutik.
Idag har jag en egen butik =).
Det jag drömmer om nuförtiden är en stor familj och hälsa.
Även att få resa med min underbara familj.
Fråga 3
Anonym om Frågestund..:
Hejsan ! Har lite frågor som jag gärna hade velat få svar på:-D Är det nåt du ångrar livet? Har du något speciellt minne? Vart ser du dig om 10år? :-Dpuss hej
Svar

Min filosofi är ganska enkel som jag försöker att tänka på varje dag.
Om jag ställs in för ett svårt val eller moralisk fråga , då tänker jag bara - Kan jag leva med mig själv om jag gör detta?
Därför ångrar jag väldigt lite med mitt liv.
Jag har aldrig rökt, eller tagit droger, eller varit otrogen.
Sen försöker jag inte ångra saker jag har gjort överhuvud taget.
Ångest är jobbigt att leva med.
Något speciellt minne?
Bra minne?
Då är det absolut när Chantell föddes och lades på min bröst.
Om 10 år hoppas jag att vi bor i ett hus.
Jag har fortfarande ett jobb som jag älskar och även Anton.
Egentligen så som vi har det nu fast lite bättre =)
Fråga 4
G om Frågestund..:
Är du gravid igen? :)
Svar
Hhahahaha ser jag fet ut??
ska sluta att ta på mig tunikor.
Nej jag är inte gravid. =)
Fråga 5
mathilda om Frågestund..:
hur mår katten? :)och har du några syskon?
härligt att du bloggar igen

Svar
Tusse aka Morgan mår bra,.
Han fick tyvärr flytta i lördags för Anton var för allergisk =(
Jag har ingen helsyskon men tre "plastsyskon"
Sara susann och sam.
Dom bor i Skåne.
Fråga 6
Anonym om Frågestund..:
varför har d ingen mer personal i butiken då?

Svar
Hehe jo min personal var sjukskriven.

Fråga 7
Bettan om Frågestund..:
Är du bra på inredning och planering av boende, eller håller du dig till mode? :D

Svar
Jadu jag tycker att det håller ihop.
Bra smak =)
Hahahaha
jag vet inte. en del tycker väll att jag har bra smak.
Jag vet vad jag gillar och tycker själv att jag kommer på bra lösningar.
Har fått många förfrågningar om inredning.
Då vill jag tro att jag är bra på det =)
Du kan väll utmana mig ?

Fråga 8
Matilda om THAILAND:
Shit va brun du va på korten! Snyggt! Önskar att jag också hade lätt för att bli brun men lever tyvärr med typiskt nordiskt pigment. Ser mer ut som porslin i hyn året om. Blir du naturligt brun eller har du några soltipps? :)

Svar
Jag har väll bra pigment.
Nu på senare år har jag börjat bli mer försiktig med solen.
Jag solar men solar sakta då jag inte vill få rynkor.
Prova med att ha hög solskyddsfaktor och sola sakta.
Undvik solarium.
Om du börjar att sola och vänja din hy till solen redan till våren så är du nog gyllenbrun till sommaren.

Fråga 9
Anonym om Frågestund..:
Om du fick önska dig 3saker vad skulle de vara? (Du får inte önska dig att du ska få hur många önskningar som helst)

Svar
1 Ett hus
2 i Los Angeles
3 med en egen butik där.

Fråga 10
Anonym om Frågestund..:
Om du nu efterhand skulle välja mellan att ha väntat med barn eller fått barn vad skulle du då välja? Vad är det jobbigast med att bli gravid? Hur reagera du när du fick reda på att du var med barn?

Svar
Jag hade lätt valt att bli gravid=)
Chantell är absolut det bästa som har hänt mig.
Älskar henne mer än allt annat.
Jobbigaste med att vara gravid är hur tung man blir.
Allt vatten man bär på och extra kilon. Ont i ryggen, onda fötter svullna fingrar, Foglossning.
ja listan är lång.
Men ALLT DET är värt det när man tänker på vad man har fått.
Skulle gärna göra om det =)
Jag reagerade väll inte så bra när jag fick veta att vi var gravida. Eftersom jag gick på piller.
Blev ju chockad.
Hoppas att ni är nöjda.
pusss på er


Kommentarer
Postat av: Anonym

du har väl inte en egen butik du är väl bara butikschef de är inte samma sak

2011-01-12 @ 11:37:23
Postat av: Anna

Haha, nej ja reagerade på samma sak, du är ju bara anställd i en butik! ;)

Annars var de kul läsning!

2011-01-12 @ 11:49:17
Postat av: Lilly

Jo jag är bc. Det är välmakts mycket som att ha startat eget. Jag gör allt som man gör när man är egenföretagare. Skillnaden är att någon annan har laggt pengarna på butiken. Så om det skulle gå dåligt för butiken så kan inte jag gå i konkurs. Känslomässigt är det MINbutik. Ja jag är bc men det är MIN butik. Mvh lilly

2011-01-12 @ 11:49:41
URL: http://timelillan.blogg.se/
Postat av: Saba

välmakts? har du lärt dig ord som jag inte kan? va e detta nu då?? förvirrad hehe :P

ditt svar på fråga nio är klockrent haha :D

2011-01-12 @ 20:12:18
Postat av: Anonym

Riktigt kul att få lära känna dig lite mer ;-)

2011-01-13 @ 23:01:02
Postat av: sara

well done! och klart är det din butik föresten. :D



2011-01-14 @ 20:08:20
URL: http://sile.blogg.se/
Postat av: Cornelia

Jag tycker att du har en skitfin blogg! Har du tid så slå även ett öga på min :).

2011-07-11 @ 04:36:07
URL: http://gravidforsakring.net

Lämna en kommentar eller en hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0