Lilly Svarar

Gud va kul. Har redan fått lite frågor angående Mode =)
Här kommer en fråga från.
Anonym.
Anonym  (ÄLSKARDINBLOGG!!!<3<3) om Dagens outfit =):
hej lilly!! jag är en tjej på 14 år (fyller 15 iår) Jag har läst att du har varit modell och du jobbar ju inom klädbranschen så jag har lite frågor till dig angående kläder : ) Jag är väldigt kort och har alltid känt mig lite "större" , speciellt på sommaren när alla går runt med shorts och korta kjolar och har fina långa ben . Så jag undrar om du har några knep för att kunna få benen att se längre ut? Skulle bli jätte glad om jag fick svara :)
Hej på dig söta du.
Klart jag kan ge lite tips =)
Jag har ju alltid varit kort.
Då tänker jag ALLTID på hur jag kan se lite längre ut.
Här kommer lite tipps på vad du kan tänka på.
Shorts som är höga i midjan.
Det gör att du får lite extra längd .
Speciell om det är korta shorts.
Om jag hade haft ett par shorts på mig som slutar ovanför knäna så ser jag pytteliten ut.
Samma gäller kjolar och klänningar.
Antingen ska dom vara lååååånga eller kort korta.
Jeans
Stuprör tycker jag är absolut ett måste.
Oavsett om man är lång, kort tjock eller smal.
ALLA vill se långa ut. Med stuprörjeans vinner du några extra cm.
Se till att dom inte är för långa att du måste vika upp.
upp vikta jeans äter upp längden på bena och man ser kort ut. (återkommer mera om det)
Enligt mig så har ut-svängda jeans/Boutcut gjort sitt.
Man får bara en galen silhuett. Smal-bena ser då lika stora ut som din rumpa och man ser 10 kg större ut än va man redan är.
Höga klackar
Ett självklart knep är ju höga klackar.
Pumps bör alla tjejer äga.
Klassiska och snygga.
Köper man ett par dyra och tar hand om dom så har du dom många år.
Försök att välja skor som inte har för mycket som händer upp till.
Dessa snygga skor skulle jag älska att ha.
Men eftersom dom har remmar runt ankeln kan jag inte ha dom.
Remmen runt ankeln stryper och förkortar längden på mina ben.
Därför är första skorna bättre val för oss kortisar.
Upp vikta jeans
Om man måste så bör man inte göra såhär.
Vik upp dom underifrån så att det inte syns att du har vikt upp.
Ser ni vilka korta ben hon fick?
det finns ett sätt som är snyggt och helt ok för kortisar.
Upp rullade jeans
Nu skulle inte jag välja dessa skor men det här är skit snyggt.
Rulla upp dina boyfriend skinny jeans och bär dom med klackar.
Snyggt och enkelt.
Hoppas att du fick lite mer skinn på näsan och lycka till nu inför sommaren =)
Sen har jag fått en fråga om vinter och höst jackor.
Det kommer också inom kort.
Nu drar jag till jobbet puss på er =)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack så jätte mycket för de värdefulla tipsen, många bra tips som jag inte visste om faktiskt! Ska bli kul att få visa benen i sommar;-)

2011-01-06 @ 13:24:16
Postat av: Anonym

Hej där! Diggar din blogg skarpt! Det vore kul om du kunde ha en frågestund framöver där du svarar på lite frågor från oss läsare:-)kram sandra

2011-01-06 @ 13:31:35
Postat av: Saba

duktig du är :D

2011-01-06 @ 17:52:47

Lämna en kommentar eller en hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0