Något helt galet.

Det är något som inte stämmer här.
Yttrandefrihet MY ASS.
Dom Senaste dagarna har jag fått många kommentarer som berör dagens politik.
Många bra.
MEN som vanligt är det en mupp som inte håller med.
Muppen (Anonym därför får du heta Muppen) tycks tro att SD inte är emot mänskliga rättigheter osv.
Jag uppmanar er att läsa den lilla debatten som pågår i kommentarerna här.
dethär är vad NI har röstat in i riksdagen.

På sin Facebooksida kommenterar SD-kandidaten Marie-Louise Enderleit på måndagen en film från ett torgmöte med Sverigedemokraterna. Bland de demonstrerande syns några invandrare. "Ställ upp invandrarna här på filmen o sätt en kula mitt mellan ögonen, lägg dom sen i en påse o sätt frimärke o skicka dom dit där dom hör hemma" skriver Marie-Louise Enderleit.

Den feta texten har jag tagit från Saras senaste inlägg.
http://sile.blogg.se
Att skjuta någon mellan ögonen och sen skicka dom där dom hör hemma är inte så snällt tycker jag.
Men nu vill jag påminna alla som är i min ålder om en sak som vi fick lära oss  i skolan.
Jag minns mycket väl när jag gick i mellanstadiet att vi fick lära oss om alla partier och allt dom stod för.
Sen fick vi även lära oss en mycket viktig läxa - Att läsa mellan raderna.
Med andra ord att när en politiker pratar så får man aldrig raka svar.
Klart som fan att Jimmie Åkesson inte kommer att svara ja på frågan - Är SD en främlingsfientlig parti?
Nej vad han gör istället är att undviker frågan och bakar in lite svåra ord och termer och säger i slutet av meningen att dom är för mänskliga rättigheter.
Fy fan säger jag bara.
Varför envisas dom som är med i SD med att dom inte är rasister när det är exakt det dom är?
Har ni varit i deras hemsida? Jag har det för att se om dom hade något annat att säga som inte har med invandrare att göra.
Men det hade dom inte.
Allt va knytet till Invandrare...
Hata är ett starkt ord men jag det skiter jag i .
Jag hatar allt som har med SD att göra.
om du känner mig och har röstat på SD så kan du glömma våran vänskap.

Kommentarer
Postat av: Lena

D ja e rädd för Lilly e att många inte har fått lära sej att läsa mellan raderna. Att dom inte har vett att kritiskt granska vad alla partier lovar. Vad låter rimligt att kunna genomföra? Å vad e önsketänkande från partiernas sida? Å vad låter bra att säga?

Ja tror tyvärr många som röstat på SD inte vet va dom har gjort.. Men dom kanske börjar ana d nu å snart kommer d gå upp för dom.. Inge smart gjort!

Dom har helt enkelt bara kollat lite på tv å bläddrat förbi valsidorna i tidningen. Å sett bilden på Åkesson (å han ser väl ganska helylle ut) och läst lite/hört lite av vad han sagt - Å som du skriver e han (precis som alla politiker) bra på att undvika frågan, bakar in lite svåra ord och avslutar med d som folk vill höra....... Därför säger dom att dom inte e rasister! För dom vet inte om vad dom har röstat på. MEN d finns ju även dom som vet precis va dom gjort. Å ja vet inte vad som e sorgligast..



D kommer tyvärr alltid finnas rötägg på vår jord, precis som så många gånger förr.. Vi får bara hoppas att vi på den smarta sidan är fler å inte låter oss luras så lätt..



2010-09-22 @ 14:56:00
Postat av: Emma

Ja det är sorgligt.. Men tänk på att all publicitet är bra publicitet. Vi borde inte ge dem mer publicitet så kanske det gör sig självt, de blir bortglömda. Om inte annat blir dessa "tuffingar" inte lika sugna på att rösta om det inte är förbjudet. Men självklart måste man få säga som man tycker, just nu är det ju ett "öppet sår".

Jag minns att jag mailade med SD under högstadiet, det va som att diskutera med en vägg. Jag hade då varit i Polen på Auschwitz, lyssnat till och haft föredrag om främlingsfientlighet. Går man tillbaks till 2:a världskriget tex(för att överdriva lite) så gick ju Hitler till attack när landet va som mest sårbart. Folk tog vad som hellst bara det blev en förändring. Slutsatsen är ju nu att svenska folket är missnöjda, dom är inte nöjda med regeringen. Och istället för att rösta för ett regeringsbyte så röstar dom på extremhögern, SD. Det blir helt fel. Jag tror helt enkelt att det har blivit många missnöjes röster av folk som inte riktigt vet vart dom står och vad dom har röstat på. De vill "röra om i grytan". De lovar ju guld och gröna skogar som alla andra politiker. Speciellt pensionärer kan nog va en lättpåverkad grupp eftersom de påstår att det ska satsas mycket på just dem. En just nu känslig grupp pga av mycket nedskärningar bland personal. Smygrasismen i Sverige är ju heller inget nytt. Och jag kan bli trött på allt hyckleri som härdar just nu. Folk som "rasar" över SD men ändå själv sagt kommentarer som liknar SD:s ideologi.

Jädrar va långt detta blev=P

2010-09-22 @ 17:33:25
URL: http://virrevarr.blogg.se/
Postat av: Micka

oroa dig inte, dom kan inte bara slänga ut någon.

och tänk på att det är inte DOM som bestämmer.

dom har röster i riksdagen, och visst det är mycket MEN jag tror moderaterna och dom andra kommer kämpa hårt för att slippa sammarbeta med dom och även om dom måste så kommer inte deras politik lysa igenom.



dom kan ju säga och tycka vad fan dom vill (du vet, det där med yttrande frihet gäller ALLA vad fan man än slänger ur sig :S ) men man kan omöjligen slänga ut dom som bor i detta land, förstå vad sjukt det skulle vara. Sverige skulle ALDRIG göra så, det går inte ihop med något som vi står för i det här landet.

Att dom sen vill stänga gränserna nästan fullt ut är en annan sak, det kanske går, vad vet jag (dock vet jag att SD fortfarande inte bestämmer) men att slänga ut alla muslimer....inte en chans.

2010-09-23 @ 12:47:16
URL: http://writalist.blogg.se/
Postat av: Anna

Vill vara tydlig här i början med att säga att jag med denna kommentar inte på något sätt förespråkar SD, snarare tvärtom. Men du skriver i början av ditt inlägg så här; Yttrandefrihet my ass, pga av någon kommentar som du har fått. För mig innebär yttrandefrihet att oavsett vad man tycker och har för åsikt så ska man ändå få säga sitt. Det känns då konstigt att läsa din kommentar ovan där det känns som att du tycker att "Muppen" inte borde ha skrivit sin kommentar. Så känns det i flera av dina inlägg att när någon kommenterar något som inte passar dig så blir du arg. Är man en person som du som ibland sticker ut lite extra med sina kommentarer så får man också ta i beaktande att man får kommentarer tillbaka som säger emot det man själv tycker. Alla måste inte tycka lika, även om vissa saker är mer eller mindre rätt. Alla ska få säga sin mening, är inte det yttrandefrihet?!



2010-09-24 @ 20:19:05
Postat av: sofie

Tack Lilly kändes lite mera pepp efter din kommentar !!!!!!! kan vara jätte nära kan vara långt kvar men vi hoppas på nära men det e ju så svårt att veta... iallafall blev ja mer pepp när du delade med dig =)!!!! O du ta inte skit gumman !!!!!!!!!!!!!

2010-09-25 @ 10:35:54
URL: http://www.soffansofie.blogspot.com
Postat av: Kassandra

såå söt dotter du har :)

2010-09-28 @ 16:58:14
URL: http://kaassssyy.blogg.se/
Postat av: Alma

Gud vad glad jag blev av ditt inlägg! (eller alltså, att någon tänker som jag)

På skolan jag går vann SD det är så pinsamt!!

Jag skäms över att gå på någon himla rasist skola!

2010-10-16 @ 12:31:20
URL: http://allieyouknow.blogg.se/

Lämna en kommentar eller en hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0