Yttrandefrihet?

Fått en kommentar.
Anna om Något helt galet.:
Vill vara tydlig här i början med att säga att jag med denna kommentar inte på något sätt förespråkar SD, snarare tvärtom. Men du skriver i början av ditt inlägg så här; Yttrandefrihet my ass, pga av någon kommentar som du har fått. För mig innebär yttrandefrihet att oavsett vad man tycker och har för åsikt så ska man ändå få säga sitt. Det känns då konstigt att läsa din kommentar ovan där det känns som att du tycker att "Muppen" inte borde ha skrivit sin kommentar. Så känns det i flera av dina inlägg att när någon kommenterar något som inte passar dig så blir du arg. Är man en person som du som ibland sticker ut lite extra med sina kommentarer så får man också ta i beaktande att man får kommentarer tillbaka som säger emot det man själv tycker. Alla måste inte tycka lika, även om vissa saker är mer eller mindre rätt. Alla ska få säga sin mening, är inte det yttrandefrihet?!
Hej Anna.
Såhär ligger det till.
Vad jag menar  är att allt/alla har sin gräns.
Te.x som när man får höra /läsa idiotiska saker.
Jag tror inte att många argumenterar emot mig när jag tycker att Marie-Louise Enderleit från SD är en idiot som tyckte att alla invandrare borde få en skott i pannan och skickas dit där dom hör hemma .
Visst ska man få säga som man tycker men kom igen Rasistiska kommentarer är inte okey.
Det borde inte vara det.
Nu är det så att jag har en blogg som jag får bestämma över vilket budskap som JAG vill nå fram.
Här har jag en Chans att kanske påverka någons åsikter till det bättre.
Eller bara tänka om.
Jag tycker om att det har blivit lite debatt kring den här frågan för det betyder att ni också bryr er.
Håller med dig till 100% att alla inte måste tycka lika.
Men okunskap leder till Rasism och det är det jag försöker komma fram till.
Eller vad tycker du?



Kommentarer
Postat av: Anna

Vill fortfarande börja min kommentar med att jag fortfarande inte förespråkar SD utan snarare tvärtom. Anser mig inte ha tillräckligt mycket kunskap om SD för att kunna ta en ordentlig ställning, dock anser jag att denna brist på okunskap INTE gör mig till rasist. Har nämligen läst det alla tycker om SD och att de är rasister men ikväll läste jag på Aftonbladets hemsida om en invandrare som är med i SD och som blivit misshandlad för detta. Kommenterar inget mer om SD.



Jag har läst det du skrivit och jag håller med om att rasistiska kommentarer är inte OK men det är inte heller övriga kommentarer som sårar eller skadar andra människor oavsett hudfärg eller grupptillhörighet. Men det som jag tryckte på i min kommentar var yttrandefriheten och det är att man får säga/uttrycka sin mening oavsett. Även om man tycker olika så har vi den rätten i Sverige att uttrycka sin åsikt, så även i din blogg.



Du skriver i din kommentar att det är din blogg och att du bestämmer vilket budskap som ska komma fram och att du kanske kan få någon till att ändra sin åsikt. Då har jag lite svårt att förstå din ibland beskrivna ilska som återfinns i din blogg då någon skriver något som du inte håller med om. Det är borde ju ses som en utmaning att få till en intressant diskussion mellan två personer som inte tycker lika om något. Om syftet med bloggen är det som du beskrivit ovan borde du ju lyfta fram alla kommentarer för att skapa intressanta diskussioner. Detta är ju åter igen min åsikt, din åsikt kan ju vara någon helt annan.



2010-09-25 @ 21:24:44
Postat av: Lilly

Ärligt talat så fattar jag inte vad du har för problem med bloggen... Vill du att jag ska göra ett inlägg över varje kommentar? Jag har börjat med att godkänna alla kommentarer som kommer in. Oavsätt om jag gillar eller inte vad som står. Men du ställer ju direkta frågor till mig då svara jag dig på ett inlägg. Det pågår intressante diskutioner fortfarande på bloggen har du kanske missat dom?? Får jag häller inte känna något över vad som pågår ? Klart man blir upprörd över vissa frågor. Jag skriver ju som jag känner. Jag är ingen politiker som ska vara korekt hela tiden. Jag är en privat person med kännslor som jag vill uttrycka... ( eller hur fan nu det stavas) gillar du inte det jag skriver så behöver du inte läsa . Jag tycker att jag har gjort rätt genom att låta alla säga det dom vill. Så nej jag fattar inte alls längre vad du vill

2010-09-25 @ 23:33:20
URL: http://timelillan.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag har aldrig skrivit att jag har några problem med din blogg, det var bara vissa saker som jag inte förstod gällande det du skrivit i din blogg och dina kommentarer. Självklart ska du ha känslor och åsikter över det som skrivs i din blogg men det jag tycker saknas är ibland viss förståelse för varför andra skriver som de gör (sedan finns det kommentarer ibland som man verkligen kan skrota, finns säkert någon som tycker det om mina kommentarer). Nej det jag ville med min kommentar första gången var att jag tyckte att yttrandefriheten uppfattades felaktigt och försökte då dra paralleller till din blogg då jag tidigare förstått att inte allt publicerats (rätta mig gärna om jag har fel).

2010-09-26 @ 11:00:33
Postat av: lilly

Jag är så ledsen om jag inte har lust att publicera komenterer som är hatiska mot mig och min familj.

Det tänker jag inte göra. Jag vet vad yttrandefrihet är men jag tycker inte att bara för det ska behöva godkänna kommentarer som är hot mot min familj. Med andra ord ja du har rätt att jag inte har publicerat dom kommentarerna. Men för fan det hade ingen gjort!!!

2010-09-26 @ 11:53:33
URL: http://timelillan.blogg.se/

Lämna en kommentar eller en hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0